středa 9. června 2010

No, konečně!

Tahle slova se stala nejčastější reakcí mého okolí na změnu partnera (na kluka jsou oba moc staří, mí přátelé jsou oba dva, milenec je příliš jednostranně zaměřené slovo a manželství zase příliš silné). Ano, na jednu stranu to potěší, přece jen je to kladná reakce, na stranu druhou:

Vzpomenete si, jaká jsem byla před dvěma lety? Smutná z toho, že mě žádný nechce, zoufale nesebevědomá a spíš zakřiknutá. Už si nevzpomínáte, že? Já taky ne. A byl to sraz před dvěma lety, kdy si mě Schedar všiml. Jeho motivy už jsou vedlejší. 

Vzpomenete si, jak jste byly nadšené z toho, jak jsem rozkvetla? Jak jsem začala nosit sukně a sárí a jak jsem začala svítit? Už vám to přijde jako samozřejmost.
 
Je hrozně jednoduché si zčernobílit svět s tím, že Schedar mě trápil a Honzík mi nosí modré z nebe. Není to totiž pravda. S Šedým jsem zažila spoustu krásných chvil, u kterých ale žádná z vás nebyla. A jsou to nepřevypravitelné chvíle. Těch smutných nebylo málo, to nepopírám. Ale netrápil jen on mě. Trápila jsem i já jeho.

Ty proplakané noci mi teď vynahrazuje každý pohled do zrcadla a na fotku. Konečně se líbím sama sobě, konečně jsem prokoukla. Naučila jsem se tančit, naučila jsem se triky s kapesníčkem a spoustu jiných věcí, díky kterým jsem, jaká jsem. Ty dva roky, jakkoliv byly občas těžké, stály za to.

I to, že jsme se s Honzíkem potkali, jak jsme se potkali, to, jak to celé dopadlo a hlavně, jaké to je teď, je důsledek dvou let s člověkem, o kterém se momentálně mluví v souvislosti "no, konečně jsi od něj odešla". Není to fér. Pořád patří k nejdůležitějším lidem v mém životě a pokud se nic nezvrtne, tak jím zůstane. Což nic nemění na Honzíkově důležitosti pro mou osobu v současnosti, blízké minulosti a blízké budoucnosti.
Takže až vás bude svrbět pusa, vzpomeňte si na starou Alushku v otrhaných džínech a pletených ponožkách, a třeba se kousněte do jazyka.

...a nebojte, já vím, že to se mnou myslíte dobře ;-)
 

Žádné komentáře: