středa 9. června 2010

Zkouškové občas k vzteku

Někteří z vás si určitě vzpomenou na začátky svého studia. Já to mám ještě v živé paměti. Na konci gymplu, na setkání prváků i na prvních přednáškách do nás lili vrchem spodem, jak je opisování a podvádění při zkouškách nepřípustné a přísně trestané. Jelikož stálo spoustu úsilí a peněz mě na FSS dostat, a jelikož se naprostou většinu látky učím, protože mi přijde užitečná, nikdy jsem se nezmohla na víc, než dva pojmy napsané na dlani. A to jsem to stejně prakticky nevyužila (možná smůla na pojmy :-D).
Dnes jsem absolvovala (snad úspěšně) zkoušku z posledního předmětu tohoto semestru. Neříkám, že jsem se učila kdovíjak dlouho, ale rozhodně poctivě, fakt jsem se snažila. U vymýšlení odpovědí jsem skoro potila krev (možná i kvůli horku), abych si vzpomněla na správná vysvětlení všelijakých teorií. K vzteku mě potom vytáčely spolužačky (těch kluků tam bylo opravdu málo) s taháky. Jedna slečna měla dokonce takovou malou elektronickou knížečku, ve které měla nejspíš kompletní zápisky, na zkoušce si prostě posouvala text v knížečce a opisovala to na zkouškový papír. Doktor Horák si na zkoušce četl knížku, sem tam se podíval na nás, občas někoho napomenul, když si lidi snažili napovědět slovně. Na začátku zkoušky ani nekontroloval, kdo tam přišel. Takže kdyby se třeba Ivuška podepsala za mě, mohla mi tu zkoušku klidně napsat.
Nechci být kdovíjaká mravokárkyně, pochopím, když si někdo na papírek vypíše věci, které mu prostě nejdou do hlavy, pochopím, že učitelé čekají akademické chování od svých studentů, ale toto je fakt moc. Jasně, ne všichni jsou poctiví jako Mirek Dušín, ale proč chodí do školy, když ani nejsou schopní se naučit, nebo si aspoň připravit poctivý tahák. 
Upřímně řečeno, na té zkoušce jsem si připadala jako naivní blbec.

Žádné komentáře: